Pravopis českého jazyka a jeho procvičování v 8. ročníku ZŠ – Bc. Nikola Maňasová
Bc. Nikola Maňasová
Bachelor's thesis
Pravopis českého jazyka a jeho procvičování v 8. ročníku ZŠ
The Czech Orthography and its Practice in the 8th Grade of Elementary Schools
Abstract:
Bakalářská práce „Pravopis českého jazyka a jeho procvičování v 8. ročníku ZŠ“ pojednává o možnostech v přístupu k procvičování pravopisných jevů na 2. stupni ZŠ. Práce představuje publikace zaměřené na pravopis, jeho procvičování a didaktiku češtiny. Praktická část pak ukazuje, že i pravopis lze opakovat zábavně-hravou formou.Abstract:
Bachelor thesis “The Czech Orthography and its Practice in the 8th Grade of Elementary Schools” deals with the options in an approach to the practice of orthography phenomena at a second stage of elementary schools. The thesis introduces books which focuses on orthography, its practice and methodology of Czech lessons. The practical part shows, then, that the orthography can be practised and revised …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/wyj5r/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2021
- Supervisor: PhDr. Ivana Kolářová, CSc.
- Reader: Mgr. Hana Křížová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Czech Language and Literature for Education
Theses on a related topic
-
English Language Textbooks for Elementary Schools (in the Digital Environment)
Kristýna MACHÁLKOVÁ -
Benefits of Self-assessment in English classes at Elementary Schools
Dagmar Wiesnerová -
Přechod z 1. stupně základní školy s Montessori výukou na 2. stupeň základní školy s běžnou výukou z pohledu žáka
Eliška Koupilová -
Přechod dětí z mateřské školy do základní školy pohledem učitelů, náměty na přípravu dítěte do 1. ročníku základní školy
Lenka Šavrňáková -
Přechod žáků z 1. stupně Montessori základní školy na 2. stupeň tradiční základní školy
Kateřina JANEČKOVÁ -
Spolupráce učitelů a rodičů na II. stupni vybrané základní školy a waldorfské základní školy
Hana Hanzlíková -
Spolupráce školy a rodiny při ovlivňování pohybové aktivity žáků na 1. stupni základní školy
Alžběta Rouzková -
Zastoupení české autorské pohádky ve vybraných čítankách pro 1. stupeň základní školy a její vliv na žáky 1. stupně ZŠ
Zdislava Suchomelová