Princip surrealismu ve filmové tvorbě Jana Švankmajera – Jiří Neděla
Jiří Neděla
Diplomová práce
Princip surrealismu ve filmové tvorbě Jana Švankmajera
The Principle of Surrealism in the Film Work of Jan Švankmajer
Anotace:
Filmově teoretická práce, která s použitím patřičné metodologie zkoumá výrazové dominanty ve filmech Jana Švankmajera. Jsou zde sledovány paralely mezi tvůrčím aktem, snovou prací, psychoanalýzou, sémiotikou a rétorickými figuramiAbstract:
A film-theoretical work which uses a particular methodology and explores the means of expression in the films of Jan Švankmajer. Parallels between a creative process, mechanism of dream, psychoanalysis, semiotics, and a rhetoric figures are described here
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 9. 12. 2008
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 19. 1. 2009
- Vedoucí: Luboš Ptáček
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Univerzita Palackého
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Humanitní studia / Česká filologie - Filmová věda
Práce na příbuzné téma
-
I HAD A DREAM (MÁM SEN)
Barbora KLOKNEROVÁ -
Edward Elgar, Sen Gerontiův, op. 38
Dan Šotkovský -
Adaptations of A Midsummer Night’s Dream – a case study
Veronika Psicová -
Estetická krutost jako tichý vypravěč filmu Requiem za sen
Zuzana Mlčochová -
The Czech Perception of the American Dream
Nikol HRUBÁ -
Sen v díle Haruki Murakamiho
Markéta Růžičková