Analýza CSR aktivit firem pravidelně se angažujících v konceptu CSR v ČR – Štěpán Oberreiter
Štěpán Oberreiter
Master's thesis
Analýza CSR aktivit firem pravidelně se angažujících v konceptu CSR v ČR
Analysis of CSR activities of companies regulary involved in CSR concept in CZ
Abstract:
Cílem této práce je objasnit pravý důvod angažovanosti firem v konceptu CSR (společenská odpovědnost firem). Teoretická část představuje hlavní rysy tohoto konceptu, jeho historický vývoj a současné chápání ve světě a zvláště pak v České republice. Větší pozornost je zde věnována měření CSR aktivit a reportingu. Pomocí metodiky Standard Odpovědná Firma a jejím využití pro sestavování žebříčku TOP Firemní …moreAbstract:
The aim of this paper is to find real reason why companies in the czech market engage in CSR (corporate social responsibility). Theoretical part explains main features of CSR concept, its historical development and current understanding in the world and mainly in the Czech Republic. In this part is higher focus on measuring and reporting of CSR activities. According to the Standart Odpovědná Firma …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 10. 2010
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/28677
Thesis defence
- Date of defence: 13. 9. 2011
- Supervisor: Marcela Zamazalová
- Reader: Monika Granju
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/28677
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
CSR komunikace se stakeholdery - spotřebiteli, jejich povědomí o CSR a jejich zapojení do CSR iniciativ.
Xeniya Kalinina -
A critical review of CSR effectiveness and recipient involvement in humanitarian-oriented CSR projects
Jacqueline Ackermann -
Strategic Returns from CSR: A critical review of Warby Parker’s CSR initiative
Mirjamol Mamatov -
CSR in German tech startups – a conceptual framework for effective CSR
Dennis Lenczowski -
Rozdíly v pojetí CSR v Evropě a Indii
Harsh Jha -
Analýza CSR společnosti Lindex, porovnání vnímání CSR spotřebiteli ve Švédsku a ČR
Sylvie Křesalová -
Value-Enhancing Capabilities of CSR
Nino Kiladze