Mgr. Marcela Kolářová

Master's thesis

Využití přístupu „Respektovat a být respektován“ v předškolním vzdělávání

Use of the method "Giving respect, getting respect" in preschool education
Abstract:
Diplomová práce se zabývá využitím přístupu Respektovat a být respektován v předškolním zařízení. První tři teoretické kapitoly seznamují s legislativními dokumenty, specifiky předškolního vzdělávání, školní zralostí a připraveností a možnostmi poradenských služeb. Dalším tématem teoretické části jsou faktory ovlivňující edukační proces v mateřské škole, jako je RVP PV, vývoj osobnosti dítěte, rodina …more
Abstract:
The dissertation deals with the use of an approach To respect and to be respected at preschool facility. The first three theoretical parts introduce legislative documents of preschool education, the school maturity and the readiness and options of consultancy services. The following topics of the theoretical part are factors that influence an educational process in a nursery school, like RVP PV, a …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 5. 2014
  • Supervisor: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
  • Reader: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta