Studentská příprava a strategie učení k maturitní zkoušce – Bc. Veronika Szynalska
Bc. Veronika Szynalska
Master's thesis
Studentská příprava a strategie učení k maturitní zkoušce
Student Preparation and Learning Strategies for the Maturita Exam
Abstract:
Magisterská práce se zabývá různými strategiemi učení používanými studenty při přípravě na maturitní zkoušky z českého a anglického jazyka, které byly součástí ukončení středoškolského vzdělávání během jara roku 2022. Výzkum prostřednictvím kvalitativních rozhovorů se vzorkem středoškolských studentů z veřejného školského systému zjišťuje, jak studenti strategie vybírají a používají. Dále diskutuje …moreAbstract:
This master's thesis explores various learning strategies that students used to prepare for the final exams in the Czech and English language subjects that were part of the completion of secondary education in the spring of 2022. Through qualitative interviews with a sample of secondary school students from the public school system, the research addresses how students choose and use strategies. Additionally …moreKeywords
Klíčová slova maturitní zkouška strategie učení příprava na test studijní návyky seberegulované učení metakognice online vyučující kognitivní zátěž časová organizace studijní výsledky maturity exam learning strategies test preparation study habits self-regulated learning metacognition online teaching cognitive load time management academic performance
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 12. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/jse50/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 2. 2024
- Supervisor: Mgr. Martin Majcík, Ph.D.
- Reader: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Pedagogy / Pedagogy
Theses on a related topic
-
Seberegulované učení u žáků tradičních a alternativních škol
Mária Hlohovská -
The Role of Academic Motivation in Self-Regulated Learning of University Students in Connection with Perceived Academic Performance
Monika Řičicová -
Autonomous Learning at Universities and Its Influence on Language Learning Strategies and Metacognition
Lenka Zouhar Ludvíková -
Hospodaření příspěvkové organizace základní škola Jeseník
Milena Rygelová -
Důsledky působení Měsíce na Zemi ve výuce zeměpisu na druhém stupni základní školy
Alice Chromečková -
Vliv úrovně specifické a obecné výkonnosti juniorského reprezentačního družstva ve slalomu na divoké vodě na výsledky rozhodujících závodů
Svatava Nováková -
Online vyučování u dětí ze sociálně znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí z pohledu vyučujících
Anna Janoušková -
Lesson Plans for Online Teaching and Learning
Denisa Hurtíková