Petra Mrázková
Bachelor's thesis
Kooperativní versus kompetitivní učení
Cooperative versus competitive learning
Abstract:
Bakalářská práce s názvem „Kooperativní versus kompetitivní učení“ je zaměřena na učení obecně, kooperativní učení a kompetitivní učení. Cílem bylo seznámit se s pojmem učení, jeho průběhem a aktivním učením jako prostředkem efektivního vyučování. Seznámili jsem se i s pojmem vyučování a motivace, včetně jejího rozvoje. Dále jsme se seznámili s pojmem kooperace, jejími typy, znaky, dovednostmi, metodami …moreAbstract:
The bachelor thesis called “Cooperative versus Competitive Learning” is focused on learning in general, cooperative and competitive learning. The aim was to become familiar with the following terms: learning, its course and active learning as a mean of effective teaching. We got acquainted with the terms teaching and motivation as well, including its development. Furthermore, we got acquainted with …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2020
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Kamila Urban, PhD.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MRÁZKOVÁ, Petra. \textit{Kooperativní versus kompetitivní učení}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Institute of Education and Communication. 2020. Available from: https://theses.cz/id/f57xyw/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Institut vzdělávání a poradenstvíCzech University of Life Sciences Prague
Institute of Education and CommunicationBachelor programme / field:
Specialisation in Pedagogy / Pedagogy for Teachers of Practical Training
Theses on a related topic
-
The Use of Duolingo Learning Platform in Adult English Language Teaching
Dominika Garbárová -
E-LEARNING: In-class and on-line learning materials and their influence on pupils' motivation and engagement
Eva Martin -
Extramural English Exposure: Implications for Teaching and Learning EFL in Czech Upper Secondary Education
Barbora Vieweghová -
Strategie učení se jazyku a preference stylu učení se jazykům ve výuce anglického jazyka
Kateřina Hibšová -
Autoregulace učení a strategie učení cizím jazykům v kontextu jazykového vzdělávání českých vojenských profesionálů
Jana Rozsypálková -
Autoregulace učení studentů v souvislosti s přípravou na zkoušky a s ohledem na jejich motivaci k učení se
Barbora Hlavová -
Prostojové učení v procesu učení žáků SOV
Patrik Mateovič -
Děti se specifickými poruchami učení a jejich metody učení
Dominika Novotná
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights