Bc. Eliška Dejmková

Bachelor's thesis

Postoje k genderově stereotypní reklamě ze strany příjemců

Attitudes of recipients to gender stereotyped advertisement
Abstract:
Tato bakalářská práce se věnuje genderově stereotypnímu zobrazování žen a mužů v reklamě a následkům, které tyto reklamy vytváří. Zabývá se také rozdíly v názorech a postojích příjemců na základě pohlaví a věku. Cílem práce je zjistit, jak lidé vnímají a hodnotí zažité genderové stereotypy v reklamě, jaký na ně mají vliv, a jestli je toto vnímání pozitivní či negativní. Je zaměřena především na reklamu …more
Abstract:
This bachelor thesis is devoted to gender stereotyping of women and men in advertising and the consequences that these ads create. It also addresses the views and attitudes of beneficiaries based on gender and age. The aim of the work is to find out how people perceive and evaluate established gender stereotypes in advertising, how they affect them, and whether this perception is positive or negative …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 6. 2021
  • Supervisor: PhDr. Marta Vohlídalová, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Markéta Šnýdrová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AMBIS vysoká škola, a.s.