Umění - prostor pro komunikaci osob s mentálním postižením – Bc. Barbora Eisenhammerová
Bc. Barbora Eisenhammerová
Master's thesis
Umění - prostor pro komunikaci osob s mentálním postižením
Art - Space for communication for people with mental disabilities
Abstract:
Hlavním tématem práce je možnost využití intermediálních přístupů v intervenci u osob s mentálním postižením. Teoretická východiska z oblasti speciální pedagogiky a výtvarné oblasti dotváří ucelený obraz, který se tato práce pokouší předložit. Text především reflektuje průběh workshopů, se zaměřením na pohyb, hlas a výtvarně-dramatické podněty. Zabývá se možnostmi využití těchto prvků při práci s lidmi …moreAbstract:
The main theme of this work is the possibility to use intermediate approaches to intervention for persons with mental disabilities. The theoretical basis of the field of special education and the field of art makes a complete picture, which this thesis tries to show. Text primarily reflects workshops, focusing on movement, voice, visual and dramatic impulses. It deals with the possibilities of using …moreKeywords
mentální postižení osoby s lehkým mentálním postižením artefiletika fyzické básnictví akční přístup divadelní improvizace komunikace tělo pohyb Mental disability people with mild mental disabilities artefiletics physical poetry action approach thetrical improvisation communication body movement
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/r7h8w/
Thesis defence
- Date of defence: 30. 5. 2014
- Supervisor: Mgr. MgA. Zuzana Strakošová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Special Arts for Education
Theses on a related topic
-
Komunikační schopnosti dětí s mentálním postižením žijících v domovech pro osoby se zdravotním postižením
Pavlína Forejtová -
Transformace pobytových sociálních služeb pro osoby s mentálním postižením v organizaci Čtyřlístek centrum pro osoby se zdravotním postižením Ostrava příspěvková organizace
Anna HURNÍKOVÁ -
Přístupy k žákům s lehkým mentálním postižením a přidruženým syndromem poruchy pozornosti s hyperaktivitou
Nikola Suchánková -
Postavení žáků s lehkým mentálním postižením v kolektivu žáků v zařízení s nařízenou ústavní nebo ochrannou výchovou
Ladislav Nachlinger -
Psychodidaktická modifikace výuky na 1. stupni ZŠ s ohledem na žáky s lehkým mentálním postižením
Klára MATĚJUSOVÁ -
Faktory ovlivňující efektivitu práce s dítětem s lehkým mentálním postižením
Markéta ŠKOLOUDÍKOVÁ -
Faktory ovlivňující efektivitu práce s dítětem s lehkým mentálním postižením
Markéta ŠKOLOUDÍKOVÁ -
Letní příměstský tábor s integrací jedince s lehkým mentálním postižením
Kateřina ŠEBÍKOVÁ