Zásady multikulturálního managementu v marketingové komunikaci – Ing. Zdenko Svoboda
Ing. Zdenko Svoboda
Bachelor's thesis
Zásady multikulturálního managementu v marketingové komunikaci
Fundamentals of multiculture management in marketing communication
Abstract:
Diese Arbeit setzt sich mit der Bedeutung der Unternehmenskultur und der nationalen Kultur in der Welt des Globalisierungsprozesses auseinander. Die Einhaltung der Grundsätze des multikulturellen Managements beinhaltet Gründung von Orientierungssystem. Deren Mitglieder werden auf diese Basis ihren Zielen gerecht trotz ihrer ethnischen Unterschieden. Der theoretische Teil erklärt Begriffe und bringt …moreAbstract:
Táto bakalárska práca sa zaoberá významom organizačnej kultúry a kultúry národnej v celosvetovom globalizačnom procese. Dodržovanie zásad multikulturálneho managementu implikuje vznik organizačného systému danej spoločnosti. Na jeho základe dosahujú členovia monokultúry stanovené ciele aj napriek svojej národnostnej odlišnosti. Teoretická časť je zameraná na vysvetlenie pojmov a rešerš literárnych …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2010
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/z9ev5/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2010
- Supervisor: PhDr. Marek Matějka
- Reader: doc. Ing. Anna Klosová, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.