Bc. Jana Opletalová
Bachelor's thesis
Artvertising v módním průmyslu
Artvertising in the fashion industry
Abstract:
Ve své bakalářské práci „Artvertising v módním průmyslu“ se zaměřuji na problematiku módních reklam a kampaní, které často využívají umění a narušují jejich uměleckou auru. Práce je rozdělena na teoretickou část, ve které se nachází úvod do problematiky marketingu a umění, historie reklam a druhy reklam. Ve druhé části práce, která je praktická, se nachází analýza tří módních značek – Benetton, Louis …moreAbstract:
In my bachelor thesis „Artvertising in fashion industry“, I am going to focus on issues of fashion campaigns and advertisements. These advertisements and campaigns often expoit art and damage their artistic aura. My bachelor thesis is divided in 2 parts. First one is theoretical part in which is introduction to issues of marketing and art and introduction to history of advertisement. In the second …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/r2zm9/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2019
- Supervisor: Mgr. Pavlína Míčová
- Reader: Mgr. Alina Matějová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
-
Umění v reklamě: Využití prvků hip hopu v reklamě
Radomír Čamek -
Reklama na umění, umění v reklamě
Pavlína Fiala -
Umělecké disciplíny v reklamě a jejich vzájemný přínos
Petra Pokorná -
Umění v reklamě
Robert Kaňovsky -
Umění v reklamě
Vendula Svobodová -
Umění v reklamě
Lukáš Havelka -
Umělecké dílo v reklamě
Radek Kubák -
Folklorní umění v reklamě
Olga Opravilová Krejzlíková