Aplikace uživatelského přístupu jako vyučovací metody ve výuce fyziky na základní škole – Mgr. Bc. Josef Hanák
Mgr. Bc. Josef Hanák
Advanced ('rigorózní') thesis
Aplikace uživatelského přístupu jako vyučovací metody ve výuce fyziky na základní škole
Application of user approach as teaching methods in teaching of physics at the elementary school
Abstract:
Rigorózní práce „Aplikace uživatelského přístupu jako vyučovací metody ve výuce fyziky na základní škole“ představuje výsledky a zkušenosti s realizací akčního výzkumu, týkajícího se možnosti využití tzv. uživatelského přístupu při řešení slovních úloh ve fyzice na 2. stupni základní školy. Žákům byly předloženy zajímavé kvantitativní slovní úlohy z oblasti mikrosvěta i makrosvěta, obsahující fyzikální …moreAbstract:
The rigorous thesis “Application of user approach as teaching methods in teaching of physics at the elementary school” presents results and experiences of the implementation in action research, concerning the possibility of using the user's approach in solving word problems in physics at the upper primary school. Interesting word problems engaging in the microcosm and macrocosm, containing a physical …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 4. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/pm54c/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 4. 2016
- Reader: prof. RNDr. Vladislav Navrátil, CSc., doc. PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationAdvanced ('rigorózní řízení') programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in Physics
Theses on a related topic
-
The problem-solving ability of students in" British international school of Olomouc", based on the Polya method
Maryam POURPAKDELFEKR -
Umělecký text v didaktickém aparátu čítanek pro primární školu
Hana Lavičková -
bricklayer * trends * didactic teaching texts * secondary school
Jiří Toužimský -
Učební text pro výuku odborného předmětu
Petr Chadima -
Akční výzkum a práce s bezmocí a prokrastinací
Bára LETOCHOVÁ -
Individuální akční výzkum - práce s trémou a stresem
Kateřina TYČOVÁ -
Benefits of CLIL from the Pupil’s Perspective
Adéla Dvořáková