Transforming Real-World Race Course Into Racing Simulator Level – Mgr. Marek Nesvadba
Mgr. Marek Nesvadba
Master's thesis
Transforming Real-World Race Course Into Racing Simulator Level
Transforming Real-World Race Course Into Racing Simulator Level
Abstract:
Tato práce popisuje stávající přístupy, postupy a technologie používané k zachycení topografických dat pro skenování povrchu a digitální modely terénu. Práce dále popisuje používané techniky tvorby videoherních map a zaměřuje se na specifika map pro závodní hry. Práce se také zabývá implementaci digitální verze rychlostní zkoušky z reálné rally pro závodní simulátor Assetto Corsa pomocí Blenderu a …moreAbstract:
This thesis studies existing approaches, workflows, and technologies used to capture real-world topographic data for surface scanning and digital terrain models. Furthermore, the thesis describes standard video game map creation techniques and focuses on the specifics of racing game maps. The thesis also provides insight into implementing a digital representation of a real-life rally stage for the …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 5. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/y7kue/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2023
- Supervisor: RNDr. David Kuťák
- Reader: RNDr. Pavol Ulbrich
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsMaster programme / field:
Visual informatics / Computer Games Development
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.