Mgr. Marek Nesvadba

Master's thesis

Transforming Real-World Race Course Into Racing Simulator Level

Transforming Real-World Race Course Into Racing Simulator Level
Abstract:
Tato práce popisuje stávající přístupy, postupy a technologie používané k zachycení topografických dat pro skenování povrchu a digitální modely terénu. Práce dále popisuje používané techniky tvorby videoherních map a zaměřuje se na specifika map pro závodní hry. Práce se také zabývá implementaci digitální verze rychlostní zkoušky z reálné rally pro závodní simulátor Assetto Corsa pomocí Blenderu a …more
Abstract:
This thesis studies existing approaches, workflows, and technologies used to capture real-world topographic data for surface scanning and digital terrain models. Furthermore, the thesis describes standard video game map creation techniques and focuses on the specifics of racing game maps. The thesis also provides insight into implementing a digital representation of a real-life rally stage for the …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 5. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 6. 2023
  • Supervisor: RNDr. David Kuťák
  • Reader: RNDr. Pavol Ulbrich

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatiky

Masaryk University

Faculty of Informatics

Master programme / field:
Visual informatics / Computer Games Development

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.