Martina GŘUNDĚLOVÁ

Bachelor's thesis

Žák s mentálním postižením v pedagogické komunikaci

A pupil with mental disabled in Pedagogical communication
Abstract:
Předmětem bakalářské práce je popsat způsob a průběh pedagogické komunikace v běžné třídě základní školy, ve které jsou individuálně integrovaní dva žáci s lehkou mentální retardací. Teoretická část práce objasňuje pojmy související s problematikou pedagogické komunikace, mentální retardací a integrací. V praktické části prostřednictvím pozorování zjišťuji, jakým způsobem probíhá komunikace mezi jednotlivými …more
Abstract:
The subject of the Bachelor?s thesis is to describe the process and the way of the Pedagogical (teaching) communication in the elementary school in which two pupils with mental disorder are individually integrated. The theoretical part of the thesis describes the terms that are closely related with the problems in the Pedagogical (teaching) communication, mental disorder and integration of the pupils …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 4. 2011
Accessible from:: 8. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 5. 2011
  • Supervisor: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

GŘUNDĚLOVÁ, Martina. Žák s mentálním postižením v pedagogické komunikaci. Ostrava, 2011. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 8.4.2011

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 8. 4. 2011 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta