Localisation of a Global Brand Campaign: Case Study of Durex “Real Feel” – Dominika Bestová
Dominika Bestová
Bachelor's thesis
Localisation of a Global Brand Campaign: Case Study of Durex “Real Feel”
Lokalizace Globální Kampaně: Příkladová Studie Durex “Real Feel”
Abstract:
Tato bakalářská práce nejprve přibližuje základní teorii marketingu a značek. Hlavním tématem je pak otázka standardizace či lokální adaptace marketingových aktivit v prostředí globálních trhů. Praktická část poté představuje příkladovou studii značky Durex, kdy se centrálně vyvinutá kampaň Real Feel lokalizovala pro potřeby trhu ve Spojených Arabských Emirátech.Abstract:
This bachelor thesis introduces in the beginning the basic theory of marketing and brands. The main topic there is the debate of standartization against local adaptation of marketing activities in the environment of global markets. The practical part then presents a case study of Durex brand, where a centrally developed campaign Real Feel was localized for needs of the United Arabic Emirates market …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 5. 2015
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/50219
Thesis defence
- Date of defence: 25. 5. 2016
- Supervisor: Přemysl Průša
- Reader: Michael Bahles
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/50219
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / International Business
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.