Dominika Bestová

Bachelor's thesis

Localisation of a Global Brand Campaign: Case Study of Durex “Real Feel”

Lokalizace Globální Kampaně: Příkladová Studie Durex “Real Feel”
Abstract:
Tato bakalářská práce nejprve přibližuje základní teorii marketingu a značek. Hlavním tématem je pak otázka standardizace či lokální adaptace marketingových aktivit v prostředí globálních trhů. Praktická část poté představuje příkladovou studii značky Durex, kdy se centrálně vyvinutá kampaň Real Feel lokalizovala pro potřeby trhu ve Spojených Arabských Emirátech.
Abstract:
This bachelor thesis introduces in the beginning the basic theory of marketing and brands. The main topic there is the debate of standartization against local adaptation of marketing activities in the environment of global markets. The practical part then presents a case study of Durex brand, where a centrally developed campaign Real Feel was localized for needs of the United Arabic Emirates market …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 5. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 5. 2016
  • Supervisor: Přemysl Průša
  • Reader: Michael Bahles

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/50219

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / International Business

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.