Bc. Jana Langrová

Master's thesis

Stress and intelligibility: Pronunciation of Secondary School Students of English

Stress and intelligibility: Pronunciation of Secondary School Students of English
Abstract:
Předkládaná diplomová práce se zabývá důležitostí sugrasegmentálních jevů, zejména přízvuku, pro srozumitelnost mluvčích. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se zabývá zejména slovním a větným přízvukem, rytmem a způsoby jak učit výslovnost. Praktická část analyzuje dotazníky, které byly získány od rodilého mluvčího, který hodnotil nahrávky studentů.
Abstract:
The present thesis deals with the importance of suprasegmental features, namely stress, in the intelligibility of speakers. The thesis is divided into two sections. The theoretical section provides linguistic background for the research. It is concerned with word and sentence stress, rhythm and teaching stress in particular. The practical section subsequently analyses the questionnaires obtained from …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2012
  • Supervisor: PhDr. Kateřina Tomková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in English Language and Literature