Karel Mašek

Master's thesis

Strategická analýza společnosti Vodafone Czech Republic a.s.

Strategic analysis of Vodafone Czech Republic a.s.
Abstract:
Cílem této práce je strategická analýza společnosti Vodafone Czech Republic, a.s. Za pomoci veřejně dostupných zdrojů dochází ke zkoumání vývoje makrookolí a mikrookolí, kde dochází k definici a rozdělení telekomunikačního trh do pěti segmentů. Následně je provedena Porterova analýza pěti konkurenčních sil, která zkoumá konkurenční tlaky působící na trhu, tak i na společnost Vodafone. Následně dochází …more
Abstract:
The aim of this thesis is to design a strategy for Vodafone Czech Republic, a.s. Using the open data an analysis of macroenvironment as well as microenvironment are performed, where a definition and a breakdown of telecommunication market into five segment is made. Following is the analysis of Porter five forces, which analyses competition forces on the market as well as to the Vodafone. Further on …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 1. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 9. 2016
  • Supervisor: Luboš Smrčka
  • Reader: Jaroslav Schönfeld

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/52338

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management