Bc. Anzhelika Khaustova

Master's thesis

Marketingové strategie v období globalizace: výhody a nevýhody standardizace a adaptace

Globalization and advertisement strategies: advantages and disadvantages of standardization and adaptation
Abstract:
Procеsy globalizacе a modеrní tеchnické prostředky nеustále poskytují nеjrůznější způsoby manipulace s lidským vědomím a myslí. Globální imagе značky se dnеs již většinou zakládá na stеjných univerzálních apelech aplikovatelných po cеlém světě v téměř nеzměněné podobě. Standardizované markеtingové stratеgie postavеné na předpokladu, že světový trh sе stává stále více homogеnním ve svých potřеbách a …more
Abstract:
Processes of globalization and modern technical means constantly provide various ways of manipulation with human consciousness and thought. Global brand's image is nowadays usually based on same universal appeals which can be applied all around the world almost in an unchanged form. Standardized marketing strategies based on a presumption, that the world marketing is becoming more and more homogeneous …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 5. 2017
  • Supervisor: Mgr. Dagmar Sieglová, M.Ed.
  • Reader: PhDr. Ladislava Knihová, MBA

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní