Vliv marketingových výdajů na výsledky vybraného internetového obchodu – Barbora Flídrová
Barbora Flídrová
Bachelor's thesis
Vliv marketingových výdajů na výsledky vybraného internetového obchodu
Marketing costs influence on a particular group-buying website
Abstract:
Tato práce zkoumá řešení problému měření efektivnosti reklamy. Pomocí ekonometrické analýzy je kvantifikován vliv marketingových nákladů na denní tržby jistého slevového portálu, který poskytl svá data o tržbách, nákladech na marketing i počtu návštěvníků z období od června 2011 do července 2014. Ekonometrická analýza se ukázala být dobře aplikovatelnou metodou pro měření výsledků reklamy, obě exogenní …moreAbstract:
This thesis examines a solution to the problem of measuring advertising effectiveness. Using econometric analysis influence of marketing costs on daily turnout is quantified. Analysed data were provided by a certain group-buying website and include information on revenues, marketing costs and number of visitors from June 2011 to July 2014. Econometric analysis proved to be a perfectly applicable method …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 5. 2014
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/43462
Thesis defence
- Date of defence: 11. 9. 2014
- Supervisor: Dana Kloudová
- Reader: Aleš Rod
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/43462
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomie a hospodářská správa / Ekonomie
Theses on a related topic
-
Econometric Analysis of Media Communication
Lukáš Veverka -
Econometric analysis of the relationship between vaccination against COVID-19 and its occurrence in population
Roman Shaibaneev -
Econometric analysis of the effect of TV advertisements on organic webpage visits
Lukáš Veverka -
Econometric analysis of crowdfunding campaigns
Maria Papush -
Econometric Analysis of Selected Aviation Market
Lukáš Razim -
Ekonometrická analýza produkčních funkcí
Radoslav Fašanek -
Ekonometrická analýza hypotečního trhu
Iveta Fidlerová -
Ekonometrická analýza Bitcoinu
David Steiner