Barbora Flídrová

Bachelor's thesis

Vliv marketingových výdajů na výsledky vybraného internetového obchodu

Marketing costs influence on a particular group-buying website
Abstract:
Tato práce zkoumá řešení problému měření efektivnosti reklamy. Pomocí ekonometrické analýzy je kvantifikován vliv marketingových nákladů na denní tržby jistého slevového portálu, který poskytl svá data o tržbách, nákladech na marketing i počtu návštěvníků z období od června 2011 do července 2014. Ekonometrická analýza se ukázala být dobře aplikovatelnou metodou pro měření výsledků reklamy, obě exogenní …more
Abstract:
This thesis examines a solution to the problem of measuring advertising effectiveness. Using econometric analysis influence of marketing costs on daily turnout is quantified. Analysed data were provided by a certain group-buying website and include information on revenues, marketing costs and number of visitors from June 2011 to July 2014. Econometric analysis proved to be a perfectly applicable method …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 5. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 9. 2014
  • Supervisor: Dana Kloudová
  • Reader: Aleš Rod

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/43462