Bc. Lenka HÁLKOVÁ

absolventská práce studenta CŽV

Archeopark Bärnau - zážitková pedagogika ve výuce dějepisu na SŠ a vyšším stupni gymnázia

Abstract:
Diplomová práce představuje metodu zážitkové pedagogiky a osvětluje její využití ve vyučování dějepisu na středních školách a vyšším stupni gymnázia. Úvodní kapitola se zaměřuje na vymezení pojmu zážitková pedagogika a na příslušnou terminologii. Druhá kapitola popisuje historický vývoj Norimberské stezky. Následující část práce pojednává o Archeoparku Bärnau-Tachov - jeho historii, prostředí a výukových …more
Abstract:
The thesis introduces the method of experiential pedagogy and sheds light on its use in teaching history in secondary schools and upper secondary schools. The introductory chapter focuses on the definition of experiential pedagogy and its terminology. The second chapter describes the historical development of the Nuremberg Trail. The following part of the thesis deals with the Bärnau-Tachov History …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2021
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Doc. PaedDr. Naděžda Morávková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HÁLKOVÁ, Lenka. Archeopark Bärnau - zážitková pedagogika ve výuce dějepisu na SŠ a vyšším stupni gymnázia. Plzeň, 2021. závěrečná práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/