AI-Driven Customer Personalization in E-Commerce – Maksat Temirkhan
Maksat Temirkhan
Bakalářská práce
AI-Driven Customer Personalization in E-Commerce
Abstract:
The primary objective of the thesis "AI-Driven Customer Personalization in E-Commerce" is to explore how artificial intelligence (AI) can enhance the online shopping experience by tailoring product recommendations based on customer shopping behavior. Specifically, the study aims to: 1. Analyze customer purchasing behavior using AI techniques to understand key shopping patterns. 2. Enhance product recommendation …víceKeywords
E-commerce Machine learning Usability testing Customer behavior analysis AI-driven personalization Recommendation system Collaborative filtering Content-based filtering Hybrid models A/B testing User experience improvement Advanced algorithms Data-driven marketing Online retail Streamlit interface
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 3. 2025
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Ing. Jakub Konopásek, Ph.D.
- Oponent: Martin Čejka, Ing.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaČeská zemědělská univerzita v Praze
Provozně ekonomická fakultaBakalářský studijní program:
Informatics
Práce na příbuzné téma
-
Improving user experience of scientific software
Tomáš Truben -
User experience design jako nástroj pro vylepšení konverzního poměru
Jan Hrubeš -
Evaluating and Enhancing User Experience in an existing UI Component Library
Tohfa Khalilova -
Customer web behavior analysis using offline transaction data
Lukáš Wojnar -
Big Data Analysis for Customer Purchase Behavior: Challenges and Opportunities
Odeta Shtrepi -
Cross-cultural analysis of gen Z customer behavior on fads: a comprative study of Korean and Czech youth
Jungmin Ahn -
Beyond customer perception of price discrimination: A consumer behavior analysis and its implications on aviation revenue management
Katharina Kusch -
Market Segmantation and Analysis of Customer Behaviour
Ekaterina Mochalova
Název
Vložil
Vloženo
Práva
Theses ffre6v ffre6v/2
15. 3. 2025