Vnímaní vzdělávací dráhy absolventy Montessori základní školy – Bc. Veronika Sedláková
Bc. Veronika Sedláková
Bachelor's thesis
Vnímaní vzdělávací dráhy absolventy Montessori základní školy
Perception of Educational Trajectory by Former Montessori Elementary School Students.
Abstract:
Tato bakalářská diplomová práce Vnímání vzdělávací dráhy absolventy Montessori základní školy se zabývá schopností adaptace studentů při přechodu do tradiční školy, jejich začlení do kolektivu, zvládání učiva v návaznosti na předchozí způsob výuky a jejich pohled na přínos studia v Montessori škole. Teoretická část práce se zaměřuje na Marii Montessori a její pedagogický systém. Dále na jednotlivé …moreAbstract:
This bachelor diploma thesis, Perception of Educational Trajectory by Former Montessori Elementary School Students, deals with the students' adaptability in the transition to traditional schools, their integration into the collective, their mastery of the curriculum in relation to their previous way of teaching and their view on the benefits of studying in a Montessori school. The theoretical part …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 7. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/v2w0q/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 1. 2023
- Supervisor: Mgr. Katarína Rozvadská
- Reader: Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Pedagogy / Pedagogy
Theses on a related topic
-
English Language Teachers’ Adaptation To Online Teaching During and After the Covid Outbreak
Ivo Schmid -
Le contraste juif en France de l'entre-deux-guerres et sous le régime de Vichy dans l'oeuvre d'Irene Némirovsky et son adaptation cinématographique
Lucie Korábková -
Organizational Forms in ELT: Their Influence on Development of Teamwork in the Context of Waldorf and Traditional Primary School
Zuzana Skalická -
Alternative ways of assessment at elementary school
Lucie Novotná -
Toastmasters as alternative approach to preparation for school leaving examination.
Anna Ziklová -
The Montessori Method in the Teaching of English in a Czech Montessori School: A Case Study
Anna Kulišťáková -
Teaching English as a second language at a Montessori school
Marie Šimková -
Montessori-Pädagogik und Unterricht des Deutschen als Fremdsprache
Klára Vepřeková