Hra o svatováclavský velkofilm. Producentské přístupy a funkční proměny audiovizuálních představ ve vývoji Svatého Václava (1926–1929) – Mgr. Martin Kos, Ph.D.
Mgr. Martin Kos, Ph.D.
Disertační práce
Hra o svatováclavský velkofilm. Producentské přístupy a funkční proměny audiovizuálních představ ve vývoji Svatého Václava (1926–1929)
A Game of St. Wenceslas Epic Film. Producer Approaches and Screen Idea Transformations during the Development of St. Wenceslas (1926–1929)
Anotace:
Tato disertační práce analyzuje proces vývoje českého němého velkofilmu Svatý Václav (1930), jenž se stal tehdejším nejnákladnějším domácím filmem a jehož výroba byla významně spojena s celostátními oslavami svatováclavského milénia v roce 1929. Na základě konceptů scenáristické poetiky Iana W. Macdonalda a výzkumu nově objeveného archivního svědectví práce na jedné straně reviduje několik ustavených …víceAbstract:
This thesis aims to analyse the process of developing the Czech silent epic drama St. Wenceslas (1930), the most expensive domestic film production at that time, closely connected to the nation-wide celebrations of the 1000th anniversary of St. Wenceslas’ death in 1929. Drawing on Ian W. Macdonald’s concepts and examining the recently discovered archival evidence, it, on the one hand, revisits several …víceKlíčová slova
Svatý Václav český němý film scenáristická poetika audiovizuální představa pracovní skupina audiovizuální představy poetika filmu Millenium-film Josef Hronek Jan S. Kolár Josef F. Munclinger Miloš Havel AB Jan Reiter Elektafilm Elekta-Journal národní kinematografie regionální kinematografie projektově založené kolektivy scenáristická praxe process psaní vývoj filmu producentská praxe dvacátá léta kreativita velkofilm scenáristická soutěž umělecká spolupráce filmové podnikání tvůrčí vzorce umělecké traduce svatováclavské oslavy výročí milénium kulturní politika státně-reprezentativní funkce filmu St. Wenceslas Czech silent cinema screenwriting poetics screen idea screen idea work group poetics of cinema national cinema regional cinema project-based collectives screenwriting practice film development film producers’ practice 1920s creativity epic drama screenwriting competition artistic collaboration film business creative patterns artistic tradition nation-wide celebrations of St. Wenceslas’ death anniversary cultural policy state promotion functions of the cinema
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 1. 3. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/mny21/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 20. 6. 2024
- Vedoucí: Mgr. Radomír D. Kokeš, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Petr Bednařík, Ph.D., Mgr. Miroslav Michela, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
KOS, Martin. \textit{Hra o svatováclavský velkofilm. Producentské přístupy a funkční proměny audiovizuálních představ ve vývoji Svatého Václava (1926–1929)}. Online. Disertační práce. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. 2024. Dostupné z: https://theses.cz/id/fg1brm/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaDoktorský studijní program / obor:
Divadelní a filmová studia / Divadelní a filmová studia