MgA. Jan Dobiáš

Master's thesis

Princip kánonu v renesanční polyfonii a dílech 20. století //s přihlédnutím k jeho použití a přetvoření

The technique of Canon and its use and transformation in Renaissance and 20th century music
Abstract:
ANOTACE Tato práce představuje analýzu čtyř kompozic, který využívají a přetvářejí formu kánonu. Obsahuje rovněž krátký přehled klasických podob této formy a závěrečnou úvahu na téma významu řemesla v umění. Cílem však není stanovit nějaká kompoziční pravidla nebo se takovými pravidly do detailu zabývat, ale spíše prozkoumat nezměrné možnosti, které jedna určitá forma skladateli skýtá. Byly tudíž vybrány …more
Abstract:
ANNOTATION This work provides the analysis of four compositions that utilize and transform the form of Canon. It also includes a brief overview of the classical variants of the form and a final reflection on the meaning of craft in art. The aim, however, is not to establish any rules of composition or to study them in detail, but rather investigate the vastness of different possibilities that a particular …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 1. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 1. 2012
  • Supervisor: prof. František Emmert
  • Reader: Ing. MgA. Edgar Mojdl, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, Hudební fakulta
https://is.jamu.cz/th/mjoo5/

Janáček Academy of Music and Performing Arts in Brno

Faculty of Music

Master programme / field:
Art of Music / Composition

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.