Bc. Ema Bícová

Master's thesis

Internal vs External Video Game Localization

Internal vs External Video Game Localization
Abstract:
Videohry jsou jednou z celosvětově oblíbených volnočasových aktivit. Vývojáři a vy-davatelé se je proto snaží zpřístupnit co největšímu publiku, což mimo jiné znamená lokalizaci do více jazyků. Navzdory tomu, jak důležitou roli hraje lokalizace v komu-nikaci s hráčem, málokterá herní společnost zaměstnává vlastní překladatele. Tato diplomová práce poukazuje na výhody interního překladu, a to na příkladu …more
Abstract:
Video games are a popular pastime across the globe, and as such their developers and publishers try to make them accessible for larger audiences. This, among other considerations, includes localization into differing numbers of languages; yet despite the importance of localization in engaging the player, few gaming companies retain their own translators. This thesis aims to point out the advantages …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 5. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 6. 2022
  • Supervisor: Ing. Mgr. Jiří Rambousek, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Olga Zörnerová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta