Strategické plánování a jeho význam pro malé a střední podniky – Bc. Daniel Dvořák
Bc. Daniel Dvořák
Master's thesis
Strategické plánování a jeho význam pro malé a střední podniky
Strategic planning and its importance for small and medium enterprises
Abstract:
V této diplomové práci se zabývám významem strategického plánování pro malý až střední podnik. Teoretická část práce shrnuje poznatky a způsoby provedení kompletní analýzy malého až středního podniku pomocí metod, které identifikují stav jeho okolí a identifikují interní schopnosti i zdroje podniku. V návaznosti na tyto poznatky jsou jednotlivé faktory rozčleněny pomocí analýzy SWOT na stránky silné …moreAbstract:
In this thesis I am analyzing the importance and benefits of strategic planning for small to medium enterprises. The theoretical background is dedicated to conducting a complex strategic analysis of a small to medium enterprise, by using several analytical methods, which indicate the state of its surroundings, as well as the state of its internal capabilities and resources. As a follow-up to these …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2017
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/louak/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 6. 2017
- Supervisor: Ing. Lenka Šimonová
- Reader: doc. Ing. Endre Tóth, DrSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DVOŘÁK, Daniel. \textit{Strategické plánování a jeho význam pro malé a střední podniky} Online. Master's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2017. Available from: https://theses.cz/id/fienyl/. [cit. 2024-03-30].
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Business Management and Corporate Finance
Theses on a related topic
-
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
Tools to Assess the Suitability of the Company to Enter the Foreign Market, International Sales Strategy
Monika Škorcová -
The Analysis of the Involvement of the Company into International Trade
Jiří Heřman -
A Business Plan for a Selected Company
Anna Laštůvková -
A Marketing Mix Analysis of a Selected Company
Vojtěch Doležal -
ANALYSIS OF THE EXTERNAL ENVIRONMENT OF THE SELECTED COMPANY
Maria Gracheva -
Assessment of Specific Company Business Plan
Lubomír Kovařík -
Strategická analýza divadla BRAVO! a souboru Losers Cirque Company
Petr Dvořák