Elektronická hudba a její aplikace na hudebně edukační prostředí – Martin PROCHÁZKA
Martin PROCHÁZKA
Bachelor's thesis
Elektronická hudba a její aplikace na hudebně edukační prostředí
Electronic music and its application to the music education environment
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na výuku elektronické hudby v hodinách hudební výchovy na druhém stupni základních škol a středních školách. Teoretická část definuje pojem elektronická hudba a stručně popisuje její historii, žánry a vliv na současnou hudbu. Dále poskytuje základní informace, metody a prostředky výuky této oblasti. Praktická část se zaměřuje na interpretaci výsledků dotazníkového šetření …moreAbstract:
The bachelor thesis focuses on teaching electronic music at the second level of primary schools and high schools. The theoretical part defines the term electronic music and briefly describes its history, genres and influences on contemporary music. It also provides basic information, methods and means of teaching this area. The practical part focuses on the interpretation of the results of the questionnaire …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 6. 2023
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Filip Krejčí, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
PROCHÁZKA, Martin. Elektronická hudba a její aplikace na hudebně edukační prostředí. Olomouc, 2023. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Pedagogická fakultaPalacký University Olomouc
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Music culture: teaching focus maior / HKma-AJmi
Theses on a related topic
-
Elektronická hudba v Čechách
Martin ŠLOUF -
Ambientní hudba
Vendula BLÁHOVÁ -
Literární žánry v aktivitách a činnostním pojetí na 2. stupni ZŠ
Zuzana TVRDÍKOVÁ
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights