Bc. Klečková Klečková

Bachelor's thesis

Tandemová výuka jako nástroj profesního rozvoje učitelů na prvním stupni základních škol

Teaching in Tandem as a Tool of Professional Development of Teachers in Elementary Schools
Abstract:
Bakalářská diplomová práce se věnuje tématu tandemové výuky, která je jistou formou párové výuky. Při přípravě hodiny, v jejím průběhu i po ní jsou si oba učitelé, kteří jsou aktéry vyučovací hodiny, sobě rovnými a na základě inspirace, motivace, sdílení a zpětné vazby se vzájemně profesně obohacují. Tandemová výuka je tedy určitým nástrojem profesního rozvoje, který na rozdíl od ostatních forem čas …more
Abstract:
The bachelor’s work deals with the topic of tandem teaching which is a form of pair teaching. During the preparation of the lesson, during and after the lesson, both teachers who are the actors of the lesson are equal and, based on inspiration, motivation, sharing and feedback, they enrich each other professionally. Thus, tandem teaching is a certain tool of professional development which, unlike other …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2022
  • Supervisor: Mgr. Katarína Rozvadská
  • Reader: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta