Bc. Jiří Psotka

Bachelor's thesis

Přerod kutila v producenta: specifické využití technologií v dubové hudbě

The transformation of the role of the producer: Specific use of technology in dub music
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá úlohou mixážního pultu a prostorových efektů v dubové hudbě. V první části autor uvádí dubovou hudbu do historického, socio-politického a religiózního kontextu. Druhá část se již věnuje specifickému využití mixážního pultu a přerodu zvukového inženýra v producenta. V třetí části části jsou pak popsány zvukové efekty reverb a echo ve vztahu ke konceptu audioutopie.
Abstract:
This bachelor thesis deals with the role of mixing console and spatial effects in dub music. The first part describes historical, sociopolitical and religious background of dub music. The second part deals with the specific use of the mixing console and transformation of sound engineer to the producer. Third part explains the spatial role of echo and reverb effects in the context of audiotopia.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 5. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2013
  • Supervisor: Mgr. Viktor Pantůček, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Martin Flašar, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta