Tereza Brožová

Bachelor's thesis

Exportní strategie značky Tendon

Tendon Brand Export Strategy
Abstract:
Tato bakalářská práce řeší exportní strategii značky Tendon na španělském trhu. Tendon se zabývá výrobou a exportem horolezeckých a pracovních lan. Přestože je Španělsko v této oblasti atraktivním trhem, v porovnání s jinými evropskými státy se na celkových tržbách Tendonu podílí podstatně menším dílem. Cílem práce bylo navrhnout úpravy exportní strategie, které povedou ke zvýšení tržeb. V praktické …more
Abstract:
Tendon is a producer and an exporter of climbing and working ropes and this bachelor thesis deals with Tendon brand export strategy in Spain. Although Spain is an attractive market for the seller of climbing and working ropes, it brings much smaller profit from sales to Tendon compared to other European countries. The goal of the thesis was to make suggestions that will lead to increase sales. In the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 10. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2021
  • Supervisor: Petr Král
  • Reader: Petr Procházka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/83013

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod