Profesní rozvoj učitelů praktického vyučování v oboru kadeřník – Iveta Špačková
Iveta Špačková
absolventská práce studenta CŽV
Profesní rozvoj učitelů praktického vyučování v oboru kadeřník
Professional development of teachers of practical teaching in the field of hairdressing.
Abstract:
Závěrečná práce se zaměřuje na profesní rozvoj učitelů praktického vyučování v oboru kadeřník. Teoretická část je zaměřena na základní pojmy, jsou zde i určeny kompetence učitelů. Zabývám se také motivací a vzdělaností učitelů v současnosti. Nechybí zde i jednoduchá charakteristika práce učitele praktického vyučovaní. Uvádím formy dalšího vzdělávání. Praktická část je vytvořena na základě rozhovorů …moreAbstract:
The final thesis focuses on professional development of teachers of practical teaching in the field of hairdressing. The theoretical part is focused on basic concepts, the competences of teachers are also determined here. I also deal with the motivation and education of teachers today. There is also a simple characteristic of the work of a practical education teacher. I present the forms of further …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 9. 2023
Thesis defence
- Date of defence: 5. 10. 2023
- Supervisor: Mgr. Petr Adamec, Ph.D. MBA
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠPAČKOVÁ, Iveta. \textit{Profesní rozvoj učitelů praktického vyučování v~oboru kadeřník}. Online. Final thesis of the lifelong learning student. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Institute of Lifelong Learning. 2023. Available from: https://theses.cz/id/fnlmx5/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzděláváníMendel University in Brno
Institute of Lifelong Learningceloživotní:
Study of pedagogy
Theses on a related topic
-
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
Improving Young Learners‘ English pronunciation in primary education
Rozalie Chromčáková -
Advising in Language Learning: Professional Development of Advisers
Tomáš Andrášik -
Further Education of Teaching Staff
Martin Brandstätter -
Profesní rozvoj sociálních pracovníků v neziskových organizacích
Pavla Špačková -
Vzdělávání a profesní rozvoj učitelů 1. stupně základní školy s akcentem na aktuální požadavky
Tereza ŠANDEROVÁ -
Profesní rozvoj učitelů mateřských škol skrze vzdělávání
Zuzana LACHMANOVÁ -
Vzdělávání a další profesní rozvoj pedagogů v lesní mateřské škole XY
Natálie KÁLECKÁ