Elizaveta Gunina

Bachelor's thesis

Differences in perception of erotic appeals in advertising between men and women

Rozdíly ve vnímání erotických apelů v reklamě mezi muži a ženami
Abstract:
Tato práce se zabývá problematikou rozdílů ve vizuální pozornosti vůči erotickým apelům v reklamě mezi pohlavími. Tato práce si klade za cíl zjistit, jaké jsou rozdíly mezi pohlavími respondentů ve vizuální pozornosti vůči vybraným reklamám. Experiment je založen na eye-trackingovém měření. Výsledky ukazují, že v reklamách obsahujících sexuální apely existují rozdíly ve vizuální pozornosti mezi pohlavími …more
Abstract:
This work deals with the issue of differences in the visual attention to erotic appeals in advertising between the sexes. This work aims to find out what are the differences between the sexes of respondents in the visual attention to selected ads. The experiment is based on eye-tracking. The results show the differences in visual attention between the sexes in ads containing sexual appeals. The contribution …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2022
  • Supervisor: Tomáš Kincl
  • Reader: Jiří Dvořák

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/84685