Analýza stylistických prostředků užívaných v inzerci z důvodu většího účinku na spotřebitele – Bc. Milada Haasová
Bc. Milada Haasová
Master's thesis
Analýza stylistických prostředků užívaných v inzerci z důvodu většího účinku na spotřebitele
Discovering the Adventures of Advertising – an Analysis of Stylistic Means Used for an Extended Effect
Abstract:
The diploma work submitted presents an analysis of stylistic means exploited in printed advertisements with regard to possible extended effect on readers. In the first, theoretical part, basic terms concerning stylistics, levels of stylistic analysis as well as devices which may appear at particular levels are described. Audience targeting, regarding men and women, is briefly mentioned, too. The second …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 1. 2008
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/vpgqb/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 4. 2. 2008
- Vedúci: doc. Mgr. Olga Dontcheva-Navrátilová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / odbor:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Práce na příbuzné téma
-
The Language of Advertising: Analysis of Advertising Slogans in Fast Food Industry
Adela Pilátová -
The language of advertising: An analysis of a technology company advertisements
Lucie Fialová -
The language of advertising: slogans in online NGOs advertising discourse
Karel URBAN -
The language of advertising: linguistic analysis of smartphone advertisements
Dominik HONEŠ -
Comparing the Language of Print and On-line Advertising
Kristýna Mráková -
The Language of Advertising Sports Nutrition and Supplements
Lukáš KALETA -
Characteristics of the Language of Advertising: Profanity in Contemporary Advertising
Simona VERNEROVÁ -
An Analysis of Stylistic and Linguistic Means of Medium of Advertising: Alcohol Commercial Slogans
Tereza Matějíčková