Bc. Lada Andršová

Master's thesis

Vizuální stránka křesťanské knihy Cover design jako součást prodejní strategie a spolutvůrce vizuální kultury společnosti

The Visual Side of Christian Book. Cover design as part of the sale strategy and contributor of society visual culture
Abstract:
Anotace: Diplomová práce sleduje cover design křesťanské knihy jako fenomén odrážející pojetí knihy ve smyslu produktu podléhajícího tržním principům segmentace a třídění.Klade si za cíl analyzovat fakta a empirické příklady přibližující význam knižní obálky při prodeji publikací. Zaměřuje se přitom na dvě nakladatelství specializovaná na křesťanskou literaturu. Karmelitánské nakladatelství je v České …more
Abstract:
Annotation: The thesis observes cover design of Christian book as the phenomenon reflecting the concept of book in its product purpose, which is liable to principles of market segmentation and sorting. Its aim is to analyse facts and empirical examples approximating the meaning of book wrapper during publications sale. It is focused on two publishers specialized in Christian literature. Karmelitan …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 5. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2011
  • Supervisor: Mgr. Helena Maňasová Hradská, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Dagmar Koudelková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Culture Management