Bc. Natálie Růžičková

Bakalářská práce

Segmentace zákazníků internetového obchodu pomocí RFM analýzy

Customer segmentation of an e-commerce business using RFM analysis
Anotace:
Tato práce analyzuje segmentaci zákazníků pro e-commerce firmu pomocí modelu RFM a shlukování K-means. Cílem je přizpůsobit marketingové strategie na základě nákupního chování a zvýšit tak angažovanost a spokojenost zákazníků. Práce identifikuje odlišné segmenty zákazníků, jako jsou „potenciální věrní zákazníci“, „nadějní zákazníci“, „šampioni“ a „hibernující zákazníci“. Zdůrazňuje potřebu cílených …více
Abstract:
This thesis analyses customer segmentation for an e-commerce busi-ness using the RFM model and K-means clustering. The goal is to tailor marketing strategies based on purchasing behaviours to enhance cus-tomer engagement and satisfaction. The thesis identifies distinct cus-tomer segments such as 'Potential Loyalists,' 'Promising,' 'Champions,' and 'Hibernating.' It emphasizes the need for targeted …více
 
 
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 31. 7. 2024

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 3. 9. 2024
  • Vedoucí: doc. Ahad Zareravasan, PhD
  • Oponent: M. B.A. Tuck Lloyd Crawford MacRae

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta