David Helma
Bachelor's thesis
Sponzoring ve sportovním odvětví
Sponsorship in the Sports Industry
Abstract:
Tato bakalářská práce má za cíl analyzovat sportovní sponzoring ve fotbalových klubech v České republice. Práce se zaměřuje na všechny fotbalové kluby, které hrály v sezóně 2013/2014 Fotbalovou národní ligu. V teoretické části jsou obecně definovány a přiblíženy cíle a druhy sponzoringu. V dalších kapitolách se zaměřuje na sportovní sponzoring, a to od jeho počátku, přes cíle a druhy až po nejdůležitější …moreAbstract:
The main purpose of this bachelor's thesis is to analyse the sponsorship of football clubs in the Czech Republic. The analysis includes all football clubs that were playing the National Football League in the season 2013/2014. The work in its theoretical part focuses on general definitions, goals and types of sponsorship. In following chapters it is focused on sponsorship in sport from its beginning …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 4. 2013
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/44598
Thesis defence
- Date of defence: 29. 1. 2015
- Supervisor: Stanislav Tripes
- Reader: Pavel Král
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/44598
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Globalizace a sport
Tomáš Holý -
Podpora sportu a zdravého životního stylu jako součást společenské odpovědnosti podniků
Hana Dlouhá -
Sponzoring jako forma marketingové komunikace
Dominik Jírovec -
Sponzoring fotbalového klubu SK Slavia České Budějovice
Matěj Bohůnek -
Reklama a sponzoring v profesionálních fotbalových klubech v České republice
Ladislav Derych -
Financování sportu ve Zlínském kraji v období 2018–2022 se zaměřením na fotbalové kluby
Zdeněk Moravanský -
Sponzoring a reklama jako zdroj financování fotbalového klubu
Dominika Vašendová -
Tradition als Kampfbegriff im deutschen Fußballdiskurs
Patrik Mašlej