Kandidáti na prezidenta ČR jako politické značky – Bc. Jiří Kelnar
Bc. Jiří Kelnar
Master's thesis
Kandidáti na prezidenta ČR jako politické značky
The Czech Presidential Candidates as Political Brands
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá brandingem a možnostmi aplikace procedur pro měření hodnot značky a osobnosti značky. Jako pole pro výzkum byly zvoleny první prezidentské volby v České republice. Byly měřeny značky dvou prezidentských kandidátů Jana Fischera a Miloš Zemana. Výzkum byl zaměřen na měření těchto značek u studentů humanitních oborů na vysokých školách. Byly aplikovány postupy navržené Kevinem …moreAbstract:
This thesis examines branding and possibilities of aplication procedures for measuring brand values and personality of the brand. As the field of research were chosen first presidential elections in Czech republic. There were measured brands of two presidential candidates Jan Fischer and Milos Zeman in minds of arts students at universities. We applicated procedures suggested by Kevin Lane Keller for …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/e62dk/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2013
- Supervisor: Mgr. Otto Eibl, Ph.D.
- Reader: Mgr. Anna Shavit, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
Political Science / Political Science
Theses on a related topic
-
Closeness and Turnout in French Legislative and Presidential Elections
Kristýna Schneiderová -
Presidential elections - Russia 2012
Ksenia Frolova -
Media and Politics in the Current World: Case Study of the Czech Presidential Elections 2018
Aneta Kompérová -
Presidential Candidate Donald Trump as the Creation of the Republican Party
Sabina Pilchová -
U.S. Presidential elections 2012: the main candidates´ approach toward the role of the state in economy
Alexander Cameron -
2008 U.S. Presidential Elections
Veronika Siničáková -
Výzkum hodnoty značky Nike z hlediska osobnosti značky
Lucie Štěpánová -
Osobnost obchodníka jeho vliv na positioning značky.
Daniela Nemravová