Bc. Jiří Kelnar

Master's thesis

Kandidáti na prezidenta ČR jako politické značky

The Czech Presidential Candidates as Political Brands
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá brandingem a možnostmi aplikace procedur pro měření hodnot značky a osobnosti značky. Jako pole pro výzkum byly zvoleny první prezidentské volby v České republice. Byly měřeny značky dvou prezidentských kandidátů Jana Fischera a Miloš Zemana. Výzkum byl zaměřen na měření těchto značek u studentů humanitních oborů na vysokých školách. Byly aplikovány postupy navržené Kevinem …more
Abstract:
This thesis examines branding and possibilities of aplication procedures for measuring brand values and personality of the brand. As the field of research were chosen first presidential elections in Czech republic. There were measured brands of two presidential candidates Jan Fischer and Milos Zeman in minds of arts students at universities. We applicated procedures suggested by Kevin Lane Keller for …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2013
  • Supervisor: Mgr. Otto Eibl, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Anna Shavit, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií