Bc. Dominik Fojta

Master's thesis

Metodologie vyučování předpřítomného času prostého

Methodology of Teaching the Present Perfect Tense
Abstract:
This thesis focuses on problematics of the English present perfect tense and methods used in teaching this tense. The theoretical background of this thesis includes comparison between Czech and English grammar in area of verbal categories, treatise on the role of grammar in foreign language acquisition, an treatise on methods and teaching approaches used in teaching the English present perfect tense …more
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou anglického předpřítomného času a metodami jeho vyučování. Teoretická část této práce mimo jiné zahrnuje komparaci české a anglické gramatiky v oblasti slovesných kategorií, pojednání o významu gramatiky v procesu osvojování si cizího jazyka a pojednání o metodách a vzdělávacích přístupech užívaných při vyučování anglického předpřítomného času. Na této práci …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2023

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Petra Peldová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Fojta, Dominik. Metodologie vyučování předpřítomného času prostého. Liberec, 2023. diplomová práce (Mgr.). Technická univerzita v Liberci. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Technická univerzita v Liberci, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Technical University of Liberec

Faculty of Science, Humanities and Education

Master programme / field:
Teacher Training for Upper and Lower Secondary Schools / English Language - Basics of Social Sciences

Theses on a related topic