Metodologie vyučování předpřítomného času prostého – Bc. Dominik Fojta
Bc. Dominik Fojta
Master's thesis
Metodologie vyučování předpřítomného času prostého
Methodology of Teaching the Present Perfect Tense
Abstract:
This thesis focuses on problematics of the English present perfect tense and methods used in teaching this tense. The theoretical background of this thesis includes comparison between Czech and English grammar in area of verbal categories, treatise on the role of grammar in foreign language acquisition, an treatise on methods and teaching approaches used in teaching the English present perfect tense …moreAbstract:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou anglického předpřítomného času a metodami jeho vyučování. Teoretická část této práce mimo jiné zahrnuje komparaci české a anglické gramatiky v oblasti slovesných kategorií, pojednání o významu gramatiky v procesu osvojování si cizího jazyka a pojednání o metodách a vzdělávacích přístupech užívaných při vyučování anglického předpřítomného času. Na této práci …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2023
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Petra Peldová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
FOJTA, Dominik. \textit{Metodologie vyučování předpřítomného času prostého}. Online. Master's thesis. Liberec: Technical University of Liberec, Faculty of Science, Humanities and Education. 2023. Available from: https://theses.cz/id/frz6de/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Fojta, Dominik. Metodologie vyučování předpřítomného času prostého. Liberec, 2023. diplomová práce (Mgr.). Technická univerzita v Liberci. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Technická univerzita v Liberci, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogickáTechnical University of Liberec
Faculty of Science, Humanities and EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Upper and Lower Secondary Schools / English Language - Basics of Social Sciences
Theses on a related topic
-
Anglický předminulý čas a jeho české ekvivalenty
Dominik FOJTA