Sémantika reklamy - umělecké intervence v mediálním prostoru – Bc. Karolína Valešová
Bc. Karolína Valešová
Bachelor's thesis
Sémantika reklamy - umělecké intervence v mediálním prostoru
Semantics in Advertising - Art Intervention in Media
Abstract:
Cílem této práce, je seznámení s fenoménem reklamy, přiblížení hlavních praktik, cílů a účinků reklamního průmyslu a zaměření se na reklamu jakožto umění. Všechny získané informace jsou následně ukazovány na rozboru dokumentu Český sen.Abstract:
This dissertation discusses the phenomenon of advertising. It focuses on the goal, effects and overall working of advertisement and contemplate whether it could be defined as an art. All knowledge gained from the research on the subject is used when examining the film Czech Dream.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 5. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/f8yt5/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2009
- Supervisor: Mgr. Viktor Pantůček, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
-
Kreativita v reklamě. Jak oslovit spotřebitele a poskytnout mu zkušenost
Dominika Chválová -
Kreativita v reklamě. Jak oslovit zákazníka a poskytnout mu zkušenost.
Jakub Kabourek -
Kreativita v reklamě. Jak oslovit spotřebitele a poskytnout mu zkušenost
Oliver Holman -
Kreativita v reklamě. Jak oslovit spotřebitele a poskytnout mu zkušenost
Ksenia Lyuleeva -
Kreativita v reklamě. Jak oslovit spotřebitele a poskytnout mu zkušenost se značkou
Sabina Kulíková -
Kreativita v propagaci. Jak oslovit spotřebitele a poskytnout mu zkušenost
Aneta Voříšková -
Internetový marketing a reklamní kampaň v kontextu herního průmyslu
Ondřej Hanuš -
Žena jako subjekt i objekt reklamního průmyslu na počátku 20. století
Kateřina NEPUSTILOVÁ