Srovnání vybraných osobnostních charakteristik žáků základní školy praktické s žáky základní školy – Mgr. Jan Betlach
Mgr. Jan Betlach
Bachelor's thesis
Srovnání vybraných osobnostních charakteristik žáků základní školy praktické s žáky základní školy
Selected personality characteristics of elementary school pupils compared to pupils attending school for children with special needs
Abstract:
Bakalářská práce srovnává obecné osobnostní charakteristiky žáků základní školy s žáky základní školy praktické. Zabývá se rolí, kterou škola hraje v rozvoji osobnosti žáků. Z empirického šetření vyplynulo, že žáci ze základní školy praktické mají signifikantně vyšší míru introverze a více zkreslené sebepojetí.Abstract:
This bachelor thesis explores general personality traits of elementary school pupils comparing to pupils of special needs school. Further was investigated the role of the school in pupils´personality development. The empirical research shows that special needs elementary pupils score significantly higher in introversion and have more distorted self-concept.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2008
Identifier:
https://is.muni.cz/th/h8gkv/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 5. 2008
- Supervisor: PhDr. Petra Röderová, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BETLACH, Jan. \textit{Srovnání vybraných osobnostních charakteristik žáků základní školy praktické s žáky základní školy} Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2008. Available from: https://theses.cz/id/fsgeub/. [cit. 2024-04-19].
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Learner centred approach and the bilingual child in EFL classroom
Lauren Elizabeth McEvoy -
Designing a language immersion classroom
Dorota Šikulová -
Classroom Roles of English Language Teachers in the 21st Century
Lenka Hiklová -
Advising in Language Learning in a Classroom Context.
Petra Garay -
Interakce mezi učitelem a žáky při hodině přírodopisu na 2. stupni základní školy a na nižším stupni víceletého gymnázia
Markéta SPILKOVÁ -
Management interakce učitelů a žáků na 2. stupni základní školy
Věra SLEZÁČKOVÁ -
Komunikace a interakce učitele a žáka v digitální době
Anna Kopečná -
Struktura interakce ve výuce anglického jazyka na 2. stupni ZŠ
Veronika Ratajská