Tereza CYPRISOVÁ

Bachelor's thesis

Selling Food via Printed Ads: A Linguistic Analysis

Selling Food via Printed Ads: A Linguistic Analysis
Abstract:
In my bachelor thesis I define and describe linguistics features in printed food advertising. These ads are often placed in magazines and newspapers. In theoretical part I deal with linguistics means and terms which are important to describe for better understanding of research. The explanation of these terms comes from different kinds of sources and books, which I used. Practical part focuses on the …more
Abstract:
V mé bakalářské práci definuji a popisuji jazykové prostředky, které se vyskytují v tištěné reklamě na jídlo. Tyto reklamy se objevují především v magazínech, časopisech a novinách. V teoretické části se zabývám výrazovými prostředky a termíny, které je důležité popsat, pro chápání výzkumu. Při psaní teorie jsem použila různé zdroje a knihy, ze kterých definice pochází. Praktická část se zabývá výzkumem …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2014
Accessible from:: 2. 5. 2014

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Katarína Nemčoková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

CYPRISOVÁ, Tereza. Selling Food via Printed Ads: A Linguistic Analysis. Zlín, 2014. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 2.5.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 2. 5. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Bachelor programme / field:
Philology / English for Business Administration

Theses on a related topic