Spotřebitelské hodnocení produktu v závislosti na apriorní informaci – Veronika Dávidová
Veronika Dávidová
Master's thesis
Spotřebitelské hodnocení produktu v závislosti na apriorní informaci
Consumer rating of product based on a priori information
Abstract:
Tato diplomová práce zkoumá roli ceny jako apriorní informace ve spotřebitelském hodnocení produktu, přesněji vína. Jejím cílem bylo dokázat, že hodnocení chuti vína je ovlivněno informací o ceně. Výzkumné otázky předpokládají rozdílnou reakci v případě vysoké a v případě nízké ceny. Pro zodpovězení otázek jsem replikovala experiment Almenberga a Dreberové (2011). V něm respondenti ochutnávali víno …moreAbstract:
This diploma thesis examines the function of the price as a priory information in consumer´s product rating. The examined product was wine. Its purpose was to prove that the evaluation of the taste of the wine is influenced by price information. Research questions assume a different response in case of high and low cost. To answer the questions, I replicated the experiment by Almenberg and Dreber …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2017
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/74780
Thesis defence
- Date of defence: 11. 9. 2018
- Supervisor: Tomáš Kincl
- Reader: Michal Novák
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/74780
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Consumer behavior and symbolic boundaries
Murad Musazade -
Consumer Behavior in the Sharing Economy – Airbnb Consumer Adoption Factors
Leonor de Almeida Santos Sobreira -
Marketing and Consumer Behavior
Alissa Kazazayeva -
Vliv ceny na percepci chuti nápoje kombucha
David Pachl