Veronika Dávidová

Master's thesis

Spotřebitelské hodnocení produktu v závislosti na apriorní informaci

Consumer rating of product based on a priori information
Abstract:
Tato diplomová práce zkoumá roli ceny jako apriorní informace ve spotřebitelském hodnocení produktu, přesněji vína. Jejím cílem bylo dokázat, že hodnocení chuti vína je ovlivněno informací o ceně. Výzkumné otázky předpokládají rozdílnou reakci v případě vysoké a v případě nízké ceny. Pro zodpovězení otázek jsem replikovala experiment Almenberga a Dreberové (2011). V něm respondenti ochutnávali víno …more
Abstract:
This diploma thesis examines the function of the price as a priory information in consumer´s product rating. The examined product was wine. Its purpose was to prove that the evaluation of the taste of the wine is influenced by price information. Research questions assume a different response in case of high and low cost. To answer the questions, I replicated the experiment by Almenberg and Dreber …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 9. 2018
  • Supervisor: Tomáš Kincl
  • Reader: Michal Novák

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/74780

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Ekonomika a management / Management

Theses on a related topic