Střižna jako „black box“ a střih jako gesto: – Varvara Šatunova
Varvara Šatunova
Bakalářská práce
Střižna jako „black box“ a střih jako gesto:
Editing room as a „black box“ and editing as gesture:
Anotace:
Bakalářská diplomová práce si klade za cíl historicky a filosoficky kontextualizovat fenomén tzv. „black boxu“, neboli "černé skříňky", a zabývat se jím nejen jako částí „aparátu“, ale především porozumět mu jako kulturnímu a metaforickému symbolu digitalizované současnosti. Práce vychází z poznatků mediální teorie Viléma Flussera, přičemž jejím základním teoretickým východiskem je porozumění a kritické …víceAbstract:
The aim of the bachelor thesis is to contextualize historically and philosophically the phenomenon of the "black box" and to deal with it not only as a part of the "apparatus", but to understand it as a cultural and metaphorical symbol of the contemporary digitalized world. The thesis is based on Vilém Flusser's media theory and it offers a critical evaluation of his concepts of code and gesture, to …víceKlíčová slova
black boxKlíčová slova
filozofovéKlíčová slova
práce střihačeKlíčová slova
filmový střih
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 16. 8. 2023
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/18541
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 14. 9. 2023
- Vedoucí: Tomáš DVOŘÁK
- Oponent: Zdeněk HUDEC
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 22. 11. 2023 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Střihová skladba
Práce na příbuzné téma
-
Technologický vývoj ve střihových technologiích a jeho vliv na filmového střihače v kontextu amerického filmového průmyslu
Daniel Rozen -
Spolupráce střihače a režiséra na příkladu filmu Tomáše Polenského Smečka
Petr Juračka -
Sebereflexe a zodpovědnost střihače politicko-satirického pořadu Neboli
Vojtěch Kunc -
Filmový střihač Miroslav Hájek a jeho přínos české kinematografii do začátku normalizace
Tereza Vágnerová -
Vývoj filmového střihače k režii: Hal Ashby
Katarína Gramatová -
ZÁKLADY PRÁCE NA AV DÍLE V PROGRAMU ADOBE AFTER EFFECTS
Jan Švejkar -
Současný český filmový trailer
Michaela Brožová -
Vztahy mezi výsledky motorických testů a maximálním individuálním výkonem ve vybraných vrhačských disciplínách
Vilem FIGALLA