Bc. Anastasiya Morozova

Bachelor's thesis

Sexism in Advertising for the Hospitality Industry

Sexism in Advertising for the Hospitality Industry
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá otázkou sexismu v reklamě pro hotelnictví. Dvěmi výzkumní otázky jsou formulovány následovně – “Jak lidé ve věku 18 – 30 let vnímají sexismus v reklamě pro hotelnictví?” a “Jak sexismus v reklamě pro hotelnictví ovlivňuje chování spotřebitelů?”. V první, teoretické části se zabývá základní teorií, vysvětluje se pojmy, krátce se nahlíží do dějin reklamy a feminismu a …more
Abstract:
This bachelor’s thesis deals with the matter of sexism in advertising for the hospitality industry. Two research questions are „How do people of age category 18-30 years old perceive sexism in advertising in hospitality industry?“ and „How does sexism in advertising affects consumer behavior in hospitality industry?“ One part of the thesis covers basic theory, briefly going through the definitions …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 6. 2016
  • Supervisor: Ing. Stanislava Belešová, PhD.
  • Reader: Ing. Martina Sochůrková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v Praze

Institute of Hospitality Management in Prague

Bachelor programme / field:
Gastronomy, Hotel Management and Tourism / Hospitality Management (Study in English)