Ing. Bc. Michal Ďuriník

Diplomová práce

Green marketing

Green marketing
Abstract:
The goal of the submitted thesis “Green marketing” is to analyze opportunities and suitability of application of green marketing for given company. The theoretical part of the work focuses, in addition to basics of green marketing itself, on the areas of green market segmentation, greenwashing and green labeling. Also areas of guerilla marketing, marketing of services and B2B marketing are briefly …více
Abstract:
Cieľom práce je preskúmať možnosti a vhodnosť uplatnenia zeleného marketingu pre konkrétny podnik. Teoretická časť sa venuje poznatkom v oblasti zeleného marketingu, pozornosť je venovaná okrem základných súvislostí i segmentácii trhu, greenwashingu a environmentálnemu označovaniu. V krátkosti sa teoretická časť zaoberá i guerilla marketingom, marketingom služieb a B2B marketingom. V rámci praktickej …více
 
 
Jazyk práce: slovenština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 29. 4. 2011

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 13. 6. 2011
  • Vedoucí: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
  • Oponent: doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta

Masarykova univerzita

Ekonomicko-správní fakulta

Magisterský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Podnikové hospodářství