Kompoziční styl Nikolaje Metnera v kontextu Stříbrného věku se zaměřením na klavírní sonáty op. 22, op. 27, op. 38. – BcA. Amaliya ABDURASHIDOVA
BcA. Amaliya ABDURASHIDOVA
Diplomová práce
Kompoziční styl Nikolaje Metnera v kontextu Stříbrného věku se zaměřením na klavírní sonáty op. 22, op. 27, op. 38.
Compositional style of Nikolai Metner in the context of the Silver Age focusing on the analysis of piano sonatas op. 22, op. 27, op. 38.
Anotace:
Diplomová práce se zabývá klavírní tvorbou ruského skladatele Nikolaje Karloviče Medtnera se zaměřením na tři klavírní sonáty op. 22, op. 27, op. 38. První kapitola je věnována osobnosti skladatele v kontextu Stříbrného věku v ruské kultuře. Druhá část seznamuje se specifickým kompozičním stylem, ve kterém se objevují Pohádky jako nový typ hudebního zpracování. Třetí kapitola je zaměřena na význam …víceAbstract:
The diploma thesis deals with the piano works of Russian composer Nikolai Medtner with a focus on three piano sonatas Op. 22, Op. 27, Op. 38. The first chapter deals with a personality of the composer in the context of the Silver Age in Russian culture. The second part introduces a specific composition style in which Fairy Tales appear as a new type of musical processing. The third chapter focuses …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 28. 5. 2020
Zveřejnit od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Mgr. Lukáš Michel, ArtD.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
ABDURASHIDOVA, Amaliya. \textit{Kompoziční styl Nikolaje Metnera v kontextu Stříbrného věku se zaměřením na klavírní sonáty op. 22, op. 27, op. 38.}. Online. Diplomová práce. Ostrava: Ostravská univerzita, Fakulta umění. 2020. Dostupné z: https://theses.cz/id/fxsyrh/.
Jak správně citovat práci
ABDURASHIDOVA, Amaliya. Kompoziční styl Nikolaje Metnera v kontextu Stříbrného věku se zaměřením na klavírní sonáty op. 22, op. 27, op. 38.. Ostrava, 2020. diplomová práce (MgA.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Fakulta umění
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Fakulta uměníOSTRAVSKÁ UNIVERZITA
Fakulta uměníMagisterský studijní program / obor:
Hudební umění / Klavír
Práce na příbuzné téma
-
Pavel Haas Suita pro hoboj a klavír op.17 - analýza a porovnání se Sonátou pro hoboj a klavír Paula Hindemitha a Sonátou pro hoboj a klavír Henriho Dutilleuxe
Tereza Doušová -
Transkripce sonáty A dur pro housle a klavír od Césara Francka pro kontrabas
Einars Everss -
Sonáta pro klavír a flétnu a Les Chants de Nectaire v kontextu flétnové tvorby Charlese Koechlina
Kristýna Farag -
Skladby pro sólový kontrafagot s doprovodem a rozbor sonáty pro kontrafagot a klavír G. Deutschmanna
Ondřej Svitavský -
Dimitrij Šostakovič - Sonáta pro violu a klavír
Vladimír Krejčí -
Oskar Nedbal – Sonáta pro housle a klavír h moll, op. 9
Tereza Lásková -
Henri Dutilleux - Sonáta pro hoboj a klavír
Eliška Slavíková -
Rebecca Clarke a jají Sonáta pro violu a klavír
Júlia Kollárová