Eva PAULEROVÁ

Master's thesis

Analyticko-syntetická metoda výuky počátečního čtení v soudobé škole a její proměna

Analytical-synthetic method of teaching initial reading in the contemporary school and its transformation
Abstract:
Tématem předkládané diplomové práce je začlenění inovativních prvků výuky počátečního čtení metody analyticko-syntetické v učebnicích různých nakladatelství. Jak se tato metoda proměnila a neustále proměňuje od původního pojetí J. Hřebejkové. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. Teoretická se zabývá fyziologii procesu čtení, rozvojem počátečního čtení v primární škole, metodami …more
Abstract:
The subject of this thesis is to incorporate innovative elements of teaching reading analytical and synthetic methods in the textbooks of different publishers. As this method has changed and is constantly changing from the original concept J. Hřebejk. The work is divided into two parts: theoretical and practical. Theoretical physiology deals with the process of reading, the development of the initial …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 4. 2013
Accessible from:: 5. 4. 2013

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Marie Švrčková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

PAULEROVÁ, Eva. Analyticko-syntetická metoda výuky počátečního čtení v soudobé škole a její proměna. Ostrava, 2013. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 5.4.2013

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 5. 4. 2013 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta